Caroline står i Ernst Hage på campus Kvadraturen. Hun har på seg en grønn blazerjakke med knapper og ruter. Jakken har grå trekk med grønne linjer. Hun har lagt brunt hår og har hendene foldet foran magen.

    Hvordan kan private bedrifter og offentlige virksomheter utvikle bærekraftige tjenester som tilfredsstiller fremtidens behov? Du har helt sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora eller Tise, og hatt så gode kundeopplevelser at du anbefalte tjenestene til venner og bekjente. Slike tjenester og kundeopplevelser er et resultat av god planlegging.

    En av trendene i markedet er at det er mindre fokus på produkter og mer på tjenester. Delingsøkonomien utgjør en stadig større del av markedet, som gjør at du i stedet for å eie, kan leie eller lease det meste.

    Fremtidsrettet bachelor

    En av dem som har valgt å fordype seg i dette er Caroline Elizabeth Tveita. Hun studerer på Bachelor i ledelse og servicestrategi forteller at det er et fremtidsrettet studium med fokus på utvikling og kundetilfredshet.

    — Dette er en fremtidsrettet bachelor. Vi har mange ulike emner som økonomi, ledelse og markedsføring. Det er derfor denne bacheloren er såpass fin, i og med at den er veldig grunnleggende og gir oss innsikt i mange ulike ledd.

    Jeg føler det er en plass for alle her.

    Tett oppfølging

    — Vi er en liten klasse som har blitt godt kjent med hverandre, og vi har et veldig godt studiemiljø.

    Forelesere studentene møter på Bachelor i ledelse og servicestrategi har lang og solid erfaring med tjenesteutvikling og ledelse i servicenæringen. Studentene får også besøk av relevante gjesteforelesere fra bedrifter, organisasjoner og aktuelle arbeidsgivere.

    Studentene har blant annet fått input fra kjente bedrifter som DnB, Meltwater, Staffers App og Hurtigruta Carglass, for å nevne noen. Caroline trekker også frem undervisning og oppfølging fra foreleser som en av grunnene til hennes egen trivsel på Kristiania.

    — Det er veldig fint å få veiledning gjennom studiet der foreleserne våre også hjelper oss med å knytte kontakt med næringslivet.

    — Høyskolen Kristiania er et utrolig bra sted å utvikle seg som person. Det er mange forskjellige mennesker her, et mangfold av ulike kulturer, sier hun.

    Ønsker du en utdannelse der du kan skape kvalitetsopplevelser og utvikle tjenester for fremtiden?