Vant pitchekonkurransen på Nordiske Mediedager
Tre kvinner som feirer på en scene med #NMD17 i bakgrunnen

Pitchet det beste TV-konseptet

Studenter fra Volda, Lillehammer, Universitetet i Bergen og Westerdals Oslo ACT sendte sine beste team til Nordiske mediedager, etter egne interne pitchekonkurranser. Etter første pitcherunde på Fjerdingen for våre egne studenter, som ble avholdt i kantina, gikk fire team fra videre til en heldags workshop hos NRK. Der ble alle studentenes konsepter finpusset, med hjelp av ansatte i NRK. Etter workshopen med NRK valgte de det beste teamet med den beste ideen – som ble sendt til finalen på Mediedagene, i Bergen. Førsteårsstudentene på Film og TV, Maja og Angelica, vant beste TV-konsept: «Plis! Date meg», som handlet om sjekking i moderne tid. På mediedagene fikk jentene pitche sin idé for full sal med 300 mennesker.

– Det var veldig gøy å pitche foren så mange mennesker. Det kunne minne litt om det å date – skummelt, men morsomt! forteller Angelica. Nå skal studentene få videreutvikle ideen i samarbeid med NRK. Deretter skal de presentere ideen til mange ulike produksjonsselskap, som forhåpentligvis vil kjøpe konseptet og lage realitet av programmet.

– Prisen vi vant er at vi får pitche ideen vår hos flere produksjonsselskap, og nå har vi booket tid hos alle kanalene! sier Angelica.

Nordiske mediedager

Nordiske Mediedager er Nordens største årlige mediefaglige konferanse og samler hvert år rundt 1800 deltakere fra hele spekteret av bransjen. Over 100 anerkjente foredragsholdere fra inn-og utland medvirker i rundt 40 fagsesjoner. Det omfattende programmet speiler internasjonale medietrender, innovasjon og bransjens fremtidsvisjoner. Konferansen er en unik nettverksarena der alle de sentrale medieaktører er på plass og man har mulighet til å møte kolleger og ledende bransjefolk i et uformell ramme.