– Tiden på Høyskolen Kristiania har vært uvurderlig. Jeg har ikke bare lært teori, men også hvordan jeg kan bruke kunnskapen i praksis. Gjennom faget digital markedsføring fikk vi for eksempel være med på Google Marketing Online Challenge, hvor vi bruker ekte penger for en klient, og får veldig mye verdifull erfaring.

21-åringens tips for å lykkes

I 2014 startet Vadim på  Bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Om noen måneder begynner han som account manager for verdens største nettverk, med ansvar for Norden.

Tenk på hvor utdannelsen kan ta deg, og hvilke muligheter du får.

– Jeg mener noe av det viktigste i livet er å finne noe du brenner for. Tenk på hvor utdannelsen kan ta deg, og hvilke muligheter du får. Digitalt er en storsatsning i nesten alle sektorer i arbeidslivet, og en av de største grunnene til at jeg fikk jobben i Facebook er at jeg allerede hadde brukt verktøyene de er ute etter på skolen, og dermed er forberedt på å oppnå et mål for en bedrift.

Les ogsåTobias, Sophie og Aleksander kapret drømmejobbene


Dedikert: Vadim mener det er lite som begrenser deg hvis du finner noe som er morsomt å studere.

Forelesere med bredt kontaktnett

21-åringen forteller at han aldri var den som rakk opp hånden mest eller snakket med læreren etter timen. På Høyskolen Kristiania fant han imidlertid noe han engasjerte seg for, og andre med samme interesser som ham.

Å bli flink i faget og skille seg ut handler mer om innstilling enn noe annet.

– Foreleserne var innstilt på at de som sto på skulle få mye hjelp og tett oppfølging. De har mange kontakter i bransjen, og oppfordret oss til å være frempå. Å bli flink i faget og skille seg ut handler mer om innstilling enn noe annet. Jeg viste aldri et karakterark til Facebook, men jeg brenner for det jeg holder på med og har driv.