Snøhetta
Pressemelding 23.09.2015 

– Styret og ledelsen har tatt en viktig og djerv beslutning om å samle våre høyskoler rundt én ny merkevare for derav å styrke høyskolens konkurransekraft. Det skal vi gjøre gjennom å bygge en sterkere og synligere merkevare ut mot høyskolens målgrupper. Det er et fremtidsrettet grep som nå tas for å stå enda bedre rustet inn mot de endringene som pågår i utdanningssektoren.

Høyskolen Campus Kristiania skal bli en tydeligere og mer attraktiv aktør i tiden som kommer, sier salgs-og markedsdirektør Jon E. Fornes. Den nye merkevaren skal omfatte alle dagens fagområder, utdanningsnivåer, og utdanningssteder, og merkevaren skal ta høyde for vekstmuligheter både inn i nye fagområder, men også ut fra et internasjonaliseringsperspektiv. Det blir viktig å etablere en robust merkemodell som er rigget for videre vekst og som kan stå seg over tid, sier Fornes.

Skal samarbeide med Snøhetta

Ny merkevare betyr samtidig endring av navn og visuell profil. Snøhetta skal bistå Høyskolen i å skape en ny visuell identitet. – Vi er opptatt av å samarbeide med en aktør som har god erfaring med å skape en visuell identitet, og som har de kreative kvalitetene som reflekterer oss som høyskole.

Snøhetta er kjent for å skape et bredt engasjement og vil være lyttende til viktige innspill fra organisasjonens mange dyktige medarbeidere. Samtidig praktiserer Snøhetta en tverrfaglig prosess der ulike fagfolk, fra arkitekter til billedkunstnere, filosofer til sosiologer – utveksler roller for å utforske ulike perspektiver, forteller Solfrid Lind administrerende direktør ved Høyskolen Campus Kristiania.

Leder for brand design og partner i Snøhetta Martin Gran er glad for å kunne jobbe med høyskolen. – I tiden etter prosjektet med biblioteket i Alexandria har Snøhetta arbeidet med mange spennende kultur- og utdanningsinstitusjoner, både i Norge og internasjonalt. Det å få oppdraget om å skape en ny toneangivende merkevare samt skape et nytt visuelt utrykk for høyskolen, er absolutt en reise vi ønsker å være med på. Dette er et oppdrag som passer oss godt, forteller Martin entusiastisk.

Snøhetta har tidligere utformet visuell identitet og nye profil for Edvard Munch vgs., og senior designer Henrik Haugan i Snøhetta har vært med på å utvikle identiteten for blant annet Universitetet i Nordland og Universitetet i Oslo.

Kontaktinformasjon

  • Høyskolen Campus Kristiania, salgs- og markedsdirektør Jon E. Fornes, tlf. 93 22 51 48, e-post: jon.fornes@c-k.no
  • Snøhetta, Partner, Managing Director - Brand Design, Martin Haakon Gran, tlf. 48 32 07 32, e-post: martingran@snohetta.com
  • Høyskolen Campus Kristiania, rektor Trond Blindheim, Telefon: 92 69 54 71, e-post:trond.blindheim@c-k.no