Fagskole - Nettstudium

Digital markedsføring

Ønsker du å jobbe med markedsføring på nett? Da er dette studiet for deg!

Oppstart
Høst 2020
Studiested
Nettstudium
Nivå
Fagskole
Pris
23 200 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Språk
Norsk
Gjennomføring
Deltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
30
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Med forbehold om endringer
Opptaket for 2020 er stengt Se vårt tilbud av nettstudier hvor du kan søke opptak hver dag, hele året Se alle våre nettstudier

I dag starter de aller fleste kjøpsprosessen på internett. For å lykkes med digital markedsføring, kreves det tilstedeværelse og god synlighet i digitale kanaler, og evne til å kommunisere effektiv med kundene gjennom hele kjøpsprosessen.

Digital markedsføring er en yrkesrettet praktisk utdanning innen markedsføring og produksjon av innhold til ulike digitale flater. Utdanningen gir en breddeinnføring i fagområdet, og gir deg kompetanse i god og målrettet bruk av bedriftens egne og betalte kanaler. 

Med denne utdanningen vil du være en aktuell kandidat hos private og offentlige bedrifter, mediebyråer, reklamebyråer og andre bransjer hvor markedsføring står sentralt.

Lurer du på hvordan det er å studere hos oss? Slik studerer du på nett

Hva lærer du?

Som en del av studiet vil du blant annet lære å utforme nettsider og spre budskap gjennom digitale kanaler, deriblant e-post, søkemotorer og sosiale medier. 

Du vil bli kjent med sentrale begrep og modeller innen markedsføringsfaget, lære å produsere innhold til ulike digitale kanaler og å bruke utvalgte digitale verktøy og kanaler. 

Gjennom studieåret vil du jobbe med praktiske caseoppgaver, møte forelesere fra bransjen, og lære hva som kreves for å lykkes med markedsføring på nett.

Du vil blant annet få en innføring i: 

  • Innholdsmarkedsføring
  • SEO og annonsering på digitale plattformer
  • Mål, analyse, lønnsomhet og budsjett
  • Digital strategi
Utdanningen vil sette deg i stand til å utarbeide en markedsføringsplan og selvstendig gjennomføre mindre kampanjer på digitale plattformer. Studiet er praktisk og yrkesrettet og du kan gå rett inn i en jobb i en bransje i rask utvikling.

Jobbmuligheter

I dag har de aller fleste bedrifter en egen markedsavdeling eller behov for eksperter som markedsfører bedriften i forskjellige digitale kanaler. Du kan også jobbe som konsulent i et byrå eller i egen virksomhet.

Etter endt utdanning kan du jobbe med flere felt innenfor digital markedsføring. Stillinger som «digital markedsfører» og «digital rådgiver» er blant de vanligste for studenter som har gjennomført denne utdanningen.

Aktuelle arbeidsområdene vil være:

  • SEO (søkemotoroptimalisering)
  • Annonsering (f.eks. Google AdWords og Facebook Business Manager)
  • Sosiale medier
  • Innholdsmarkedsføring
  • Analyse (f.eks. Google Analytics)
  • Markedsplanlegging

Fikk fast jobb en uke etter endt studium

Ina Hebnes landet stillingen som markedskoordinator i Delta etter å ha studert Digital markedsføring på nett.
Kari Bjørnaas

Studieprogramleder

Kari Bjørnaas
Les mer om Kari

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Ønsker du studiemagasin?
Mobilnummer