Go to main content

Du kan kun søke på en variant av dette studiet

Du har allerede valgt en variant av etter studiet og kan derfor ikke legge til flere varianter. Gå til din søknad for å fjerne, legge til eller endre prioritering.

Fagskole - Nettstudium

Digital markedsføring

Denne bransjen er i stadig utvikling og byr på flotte jobbmuligheter for engasjerte kandidater.

Med forbehold om endringer
Pris
22 500 kr pr semester
1900 kr registreringsavgift
Oppstart
Vår 2020
Studiested
Nettstudium
Nivå
Fagskole
Språk
Norsk
Gjennomføring
Deltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
30
Opptakskrav
Ja, se opptakinformasjon

I dag starter de aller fleste kjøpsprosessen på internett. For å kapre kundene kreves det at du har en nettside som engasjerer og at bedriften din markedsføres på en måte som fanger kundenes interesse.

Studiestart uke 5 2020 Søk her

Med denne utdanningen får du innsikt i hva som skal til for å oppnå suksess med markedsføring på nett. Du opparbeider deg en solid forståelse av kunder og marked samt mekanismene bak en god kundeopplevelse i digitale medier.

Som et resultat vil du bli en dyktig digital markedsfører som vil være en ettertraktet kandidat hos private og offentlige bedrifter, mediebyråer, reklamebyråer og andre bransjer hvor markedsføring står sentralt.

Lurer du på hvordan det er å studere hos oss? Slik studerer du på nett

Hva lærer du?

Med kurset digital markedsføring lærer du i all hovedsak å utforme nettsider og annonsere budskap gjennom digitale kanaler, deriblant e-post, søkemotorer og sosiale medier.

Du vil blant annet få en grundig innføring i: 

  • Content marketing – innholdsmarkedsføring
  • Banner- og katalogannonser
  • Tekst og innhold på nett
  • Visuell webkommunikasjon
  • Teknisk produksjon og analyse.

Etter fullført utdanning vil du være i stand til å utarbeide en digital markedsføringsplan. Du lærer hva som kreves for å lykkes med netthandel. Studiet er praktisk og yrkesrettet og du kan gå rett inn i en jobb i en bransje i utvikling.

Jobbmuligheter

I dag har de aller fleste bedrifter en egen markedsavdeling eller behov for eksperter som markedsfører bedriften i forskjellige digitale kanaler. Du kan også jobbe som konsulent i et byrå eller i egen virksomhet.

Etter endt utdanning kan du søke på alle stillinger der du jobber med flere felt innenfor digital markedsføring. For å få jobb som spesialist må du opparbeide deg spisskompetanse i tillegg. Stillinger som «digital markedsfører» og «digital rådgiver» er blant de vanligste for studenter som har gjennomført denne utdanningen.

De mest aktuelle arbeidsområdene vil være:

  • SEO (ulike former for søkemotoroptimalisering)
  • PPC (f.eks Google AdWords og Facebookannonsering)
  • Sosiale medier
  • Innholdsmarkedsføring
  • Analyse (f.eks Google Analytics)
  • Markedsplanlegging