Arne H. Krumsvik
- Rektor
- Rektoratet
- Felles administrasjon
915 86 575
- Høyskolen Kristiania
- Om Kristiania
- Ansatte
- Felles administrasjon
- Rektoratet
- Arne H. Krumsvik
Bakgrunn
Arne H. Krumsvik er professor i medier og kommunikasjon og utdannet medieviter fra Universitetet i Oslo (Ph.d. 2009). Han har bakgrunn som professor i journalistikk ved OsloMet og leder av Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo. Han har publisert mer enn 60 forskningsartikler og bøker om medieinnovasjon og medieledelse.
Krumsvik har tidligere hatt ulike lederstillinger innen presse, kringkasting og nye medier, og har vært mye brukt som foredragsholder og konsulent for både bedrifter, organisasjoner og offentlige etater. Han har også vært nestleder i Medieklagenemnda og sekretær for Mediestøtteutvalget.
Ekspertområder
Ansatte detaljer
Vitenskapelige publikasjoner
- Westlund, Oscar, Krumsvik, Arne H. & Lewis, Seth C. (2020). Competition, Change, and Coordination and Collaboration: Tracing news executives’ perceptions about participation in media innovation. Journalism Studies. ISSN 1461-670X. 22(1) s 1-21. doi: 10.1080/1461670X.2020.1835526
- Krumsvik, Arne H., Milan, Stefania, Ni Bhroin, Niamh & Storsul, Tanja (2019). Making (Sense of) Media Innovations. I Deuze, Mark & Prenger, Mirjam (red.) Making Media: Production, Practices, and Professions. Amsterdam University Press. ISBN 9789462988118. s 193-205. doi: 10.2307/j.ctvcj305r.16
- Pettersen, Lene & Krumsvik, Arne H. (2019). Rocking the Boat: Proposing a Participatory Business Model for News. The Journal of Media Innovations. ISSN 1894-5562. doi: 10.5617/jomi.6561
- Kalsnes, Bente & Krumsvik, Arne H. (2019). Building trust: Media executives' perceptions of readers' trust. Journal of Media Business Studies. ISSN 1652-2354. s 1-12. doi: 10.1080/16522354.2019.1640534
- Eg, Ragnhild & Krumsvik, Arne H. (2019). Personality filters for online news interest and engagement. Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 40(Special Issue 1) s 177-194. doi: 10.2478/nor-2019-0021
- Thurman, Neil, Picard, Robert G., Myllylahti, Merja & Krumsvik, Arne Håskjold (2018). On digital distribution’s failure to solve newspapers’ existential crisis: Symptoms, causes, consequences and remedies. I Eldridge II, Scott A. & Franklin, Bob (red.) The Routledge Handbook of Developments in Digital Journalism Studies. Routledge. ISBN 978-1-138-28305-3. s 172-185. doi: 10.4324/9781315270449-14
- Andersen, Unn Conradi & Krumsvik, Arne H. (2017). Talking back: Bikers’ mediated self-representation. International Journal of Motorcycle Studies. ISSN 1931-275X. 13 FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H., Kvale, Knut & Pedersen, Per Egil (2017). Market Structure and Innovation Policies in Norway. I Van Kranenburg, Hans (red.) Innovation Policies in the European News Media Industry: A Comparative Study. Springer. ISBN 978-3-319-45202-9. s 149-160. doi: 10.1007/978-3-319-45204-3_12
- Krumsvik, Arne H. (2017). Redefining User Involvement in Digital News Media. Journalism Practice. ISSN 1751-2786. 12(1) s 19-31. doi: 10.1080/17512786.2017.1279025 FULLTEKST
- Sjøvaag, Helle & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). In search of journalism funding: Scenarios for future media policy in Norway. Journalism Practice. ISSN 1751-2786. 12(9) s 1201-1219. doi: 10.1080/17512786.2017.1370972
- Krumsvik, Arne H. (2016). The Gap: J-School Syllabus Meets the Market. I Hovden, Jan Fredrik, Nygren, Gunnar & Zilliacus-Tikkanen, Henrika (red.) Becoming a Journalist: Journalism Education in the Nordic Countries. Nordicom. ISBN 978-91-87957-34-5. s 175-184. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. & Ots, Mart (2016). What is Nordic Media Business Research? An analysis of major research outlets. Nordicom Information. ISSN 0349-5949. 38(1) s 8-11. doi: 10.1080/16522354.2014.11073572 FULLTEKST
- Ots, Mart, Krumsvik, Arne H., Ala-Fossi, Marko & Rendahl, Pernilla (2016). The shifting role of Value Added Tax as a media policy tool: A three-country comparison of political justifications. Javnost - The Public. ISSN 1318-3222. 23(2) s 170-187. doi: 10.1080/13183222.2016.1162988
- Ihlebæk, Karoline Andrea & Krumsvik, Arne H. (2015). Editorial power and public participation in online newspapers. Journalism - Theory, Practice & Criticism. ISSN 1464-8849. 16(4) s 470-487. doi: 10.1177/1464884913520200
- Skogerbø, Eli & Krumsvik, Arne H. (2015). Newspapers, Facebook and Twitter - Intermedial agenda setting in local election campaigns. Journalism Practice. ISSN 1751-2786. 9(3) s 350-366. doi: 10.1080/17512786.2014.950471
- Krumsvik, Arne H. (2015). Strategier for brukerinvolvering. I Vaagan, Robert Wallace & Barland, Jens (red.) Entreprenørskap og ledelse i media. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978820244782-3. s 233-246.
- Krumsvik, Arne H. & Westlund, Oscar (2014). Hvem tar initiativ til innovasjonsprosesser i nyhetsmediene? En historisk gjennomgang. I Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (red.) Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40580-9. s 33-49.
- Ihlebæk, Karoline Andrea, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2014). En kamp om makt og mening: Casestudie av Nordlys på iPad. I Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (red.) Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40580-9. s 127-142.
- Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (2014). Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40580-9.
- Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (2014). Hva påvirker innovasjon og verdiskaping i lokale medier? I Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (red.) Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40580-9. s 19-32.
- Bang, Tor, Barland, Jens, Krumsvik, Arne H., Roppen, Johann & Solvoll, Mona K (2014). Brukerinvolvering: fra passive mottakere til aktive produsenter. I Bang, Tor & Solvoll, Mona K (red.) Medieøkonomi: Konflikt og samspill. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40574-8. s 156-172.
- Kalsnes, Bente, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2014). Social media as a political backchannel: Twitter use during televised election debates in Norway. ASLIB Proceedings. ISSN 0001-253X. 66(3) s 313-328.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Mulige modeller for fordeling av nettinntekter. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 21(2) s 138-155.
- Westlund, Oscar & Krumsvik, Arne H. (2014). Perceptions of Intra-Organizational Collaboration and Media Workers’ Interests in Media Innovations. The Journal of Media Innovations. ISSN 1894-5562. 1(2) s 52-74. doi: 10.5617/jmi.v1i2.858 FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Stability in Times of Change : Trends in Newspaper Executives' Attitudes towards Digital Media. Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 35(Special Issue ) s 97-108. doi: 10.2478/nor-2014-0106
- Krumsvik, Arne H. (2014). Mediebedriften – Innovasjon og organisering. I Bang, Tor & Solvoll, Mona K (red.) Medieøkonomi: Konflikt og samspill. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-40574-8. s 118-132.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Newspaper ownership and the prioritization Of digital competences. Digital Journalism. ISSN 2167-0811. 3(5) s 777-790. doi: 10.1080/21670811.2014.941234
- Storsul, Tanja & Krumsvik, Arne H. (2013). What is Media Innovation? I Storsul, Tanja & Krumsvik, Arne H. (red.) Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change. Nordicom. ISBN 978-91-86523-65-7. s 13-26.
- Storsul, Tanja & Krumsvik, Arne H. (2013). Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change. Nordicom. ISBN 978-91-86523-65-7.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Freedom of Expression and the Professionalization of Journalism. I Carlsson, Ulla (red.) Freedom of Expression Revisited. Citizenship and Journalism in the Digital Era. Nordicom. ISBN 9789186523749.
- Krumsvik, Arne H., Skogerbø, Eli & Storsul, Tanja (2013). Size, Ownership and Innovation in Newspapers. I Storsul, Tanja & Krumsvik, Arne H. (red.) Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change. Nordicom. ISBN 978-91-86523-65-7. s 93-109.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Towards a Typology of Strategies for User Involvement. I Friedrichsen, Mike & Mühl-Benninghaus, Wolfgang (red.) Handbook of Social Media Management: Value Chain and Business Models in Changing Media Markets. Springer. ISBN 978-3-642-28896-8. s 655-669. doi: 10.1007/978-3-642-28897-5_38
- Krumsvik, Arne H. (2013). From creator of change to supporter of the traditional: The changing role of CNN.com. Journal of Applied Journalism and Media Studies. ISSN 2001-0818. 2(3) s 397-415. doi: 10.1386/ajms.2.3.397_1
- Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Hvorfor det er så vanskelig å tjene penger på nettjournalistikk? I Eide, Martin, Larsen, Leif Ove & Sjøvaag, Helle (red.) Nytt på nett og brett. Journalistikk i forandring. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02074-7. s 55-68.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Impact of VAT on Portfolio Strategies of Media Houses. Journal of Media Business Studies. ISSN 1652-2354. 9(2) s 115-128. doi: 10.1080/16522354.2012.11073547
- Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Why old media will be funding journalism in the future. Journalism Studies. ISSN 1461-670X. 13(5-6) s 729-741. doi: 10.1080/1461670X.2012.664331
- Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Medieteknologi og strategier for journalistikk. I Orgeret, Kristin (red.) Norske medier – journalistikk, politikk og kultur. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISBN 978-82-7634-957-3. s 113-133.
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Digital Challenges on the Norwegian Media Scene. Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 33(2) s 43-55. doi: 10.2478/nor-2013-0013
- Krumsvik, Arne Håskjold & Sundet, Vilde Schanke (2011). Etablerte medier og deres forutsetninger for fortjeneste : en komparativ analyse av konkurranseforholdene i norsk avis-, radio-, og fjernsynsbransje. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 18(3) s 188-216.
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2010). Digitaziation and Editorial Change in Online Media. Findings froma Norwegian Research Project. Nordicom Information. ISSN 0349-5949. 32(4) s 17-26.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2010). Strategy and Structure for Online News Production - Case Studies of CNN and NRK. I Klastrup, Lisbeth, Hunsinger, Jeremy & Allen, Matthew (red.) International Handbook of Internet Research. Springer. ISBN 978-1-4020-9788-1.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). The Online News Factory. A Multi-Lens investigation of the Strategy, Structure, and Process of Online News Production at CNN and NRK. Unipub forlag. (394)
- Krumsvik, Arne Håskjold & Wang, Xiaowen (2008). Online News in China and Norway. Intercultural Communication Studies (ICS). ISSN 1057-7769. XVII(3) s 104-117.
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Journalistikk i en digital hverdag. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISBN 978-82-7147-319-8.
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Digitale medier og redaksjonell endring - noen sentrale utviklingstrekk. I Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (red.) Journalistikk i en digital hverdag. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISBN 978-82-7147-319-8. s 12-39.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Forholdet mellom kanalstrategi og journalistrollen i NRK og CNN. I Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (red.) Journalistikk i en digital hverdag. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISBN 978-82-7147-319-8. s 87-97.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Hvorfor utgi nettavis? I Jensen, Arne (red.) ...å sikre redaksjonell uavhengighet". IJ-forlaget. ISBN 978-82-7147-317-4. s 95-100.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Kommersiell nyhetsproduksjon for et globalt marked. I Petersen, Anja Bechmann & Rasmussen, Steen K. (red.) På tværs af medierne. Forlaget Ajour. ISBN 87-91620-33-3. s 85-100.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Sweden and Norway: National newspapers go local, online. I Chase, Neil & Stone, Martha (red.) The Power of Local Focus. World Association of Newspapers. s 32-34.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). What is the Strategic Role of Online Newspapers? Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 27(2) s 283-295. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Hvilken strategisk rolle har nettavisene? Nordicom Information. ISSN 0349-5949. 28(4) s 3-11.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Nettavisen 10 år - hva har skjedd? I Ytterstad, Andreas & Ottosen, Rune (red.) Nettaviser, flermedialitet og den nye journalistrollen. En seminarrapport. Høgskolen i Oslo. HIO-rapport nr. 9 2006. ISBN 82-579-4493-9. s 9-22.
Formidling
- Krumsvik, Arne H. (2020). Mediebransjens endringsagenter. Dagens Perspektiv.
- Eg, Ragnhild & Krumsvik, Arne H. (2020). Slik kan nyheter skreddersys til vår personlighet. Kunnskapsmagasinet Kristiania. ISSN 2703-707X. FULLTEKST
- Kisa, Adnan & Krumsvik, Arne H. (2020). Take-Home Lessons from the Corona Crisis.
- Vars, Laila Susanne, Kristoffersen, Steinar, Aasen, Petter, Thøgersen, Øystein, Krumsvik, Arne H., Husebekk, Anne, Skretting, Kathrine & Hystad, Joar (2020). Rektorene er stort sett samstemte: — Ja, vi skal vaksinere oss. FULLTEKST
- Booth, Peter, Solvoll, Mona K & Krumsvik, Arne H. (2020). Newspaper executives’ perspectives on social media.
- McQuillan, Vesma Kontere & Krumsvik, Arne H. (2019). podcast Vésma Kontere McQuillan on Prada, Fashion SPAces, and Streetwear.
- Kalsnes, Bente & Krumsvik, Arne Håskjold (2018). Building trust: Media executives' perceptions of readers' trust.
- Sjøvaag, Helle & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Scenarios for future media policy.
- Andersen, Unn Conradi & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Intervju som metode. I Næss, Hans Erik & Pettersen, Lene (red.) Metodebok for kreative fag. Universitetsforlaget. ISBN 9788215027005. s 76-86.
- Eg, Ragnhild & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Fake news, personality and information processing.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Media studies syllabus meets the market.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Best practices of innovation policies in the news media industry.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Robotjournalistikk.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Tingartal og politikk.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Tror ikke på avisenes betalings-tjenester: - Legg korta på bordet.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Dette er noen av TV Vestfolds villeste historier.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Medietall.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Mener medienes dekning av egne lesertall bidrar til tåkelegging.
- Krumsvik, Arne H. (2016). - Tror ikke digitale abonnenter vil kunne sikre MEDIEFRAMTIDA.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Pressegeneral ønsker robotjournalistene velkommen inn i redaksjonene.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Volda brukte f-ordet mot Olsen og Bergen.
- Krumsvik, Arne H. (2016). - Stoler ikke på medietall.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Flere abonnerer på Romerikes Blad.
- Krumsvik, Arne H. (2016). Stoler ikke på medietall.
- Rice, Curt, Krumsvik, Arne H. & Lie, Tove (2015). Krumsvik om rektorprosess: Vi skulle ha ansatt alle tre.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Norge flommer over av «buzzjournalistikk».
- Krumsvik, Arne H. (2015). – Journalistikk bør sponses. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2015). Vi ville ikke være en avis. Dagbladet. ISSN 0805-3766.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Se! En «Spice Girls-professor». FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2015). Dagbladet på billigsalg.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Krumsvik om rektorprosess: Vi skulle ha ansatt alle tre. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2015). - Vi burde aldri gått på lufta.
- Krumsvik, Arne H. (2015). «Den gamle tankegangen er i ferd med å vinne».
- Krumsvik, Arne H. (2015). Slakter NRK-kritikken.
- Krumsvik, Arne H. (2015). RB vil gi mer til sine abonnenter - Innfører RB+ på nett.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Kjemper for avisas sjel.
- Krumsvik, Arne H. (2015). VG har et morgen- problem.
- Krumsvik, Arne H. (2015). CNN-jubileum.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Romfolk hetses i sosiale medier.
- Krumsvik, Arne H. (2015). - Folk blir irriterte når de oppdager at avisene ikke har kommet.
- Krumsvik, Arne H. (2015). - Hva faen er brukerskapt innhold?
- Krumsvik, Arne H. (2015). ‘Ein blå prøveballong som sprakk’.
- Krumsvik, Arne H. (2015). - Krigserklæring.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Nesten bare NRK øker antall journalister.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Lager nasjonal pdf-avis.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Innovasjon og mva.‑privilegier i avisbransjen. Praktisk økonomi & finans. ISSN 1501-0074. 30(2) s 151-159.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Satser på solokarrierer.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Redaktørene svekkes.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Slik tjener Facebook sine milliarder.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Åpner for samarbeid.
- Krumsvik, Arne H. (2015). – Sponsing og produktplassering kan løse medienes inntektskrise.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Dette er sakene mediene ikke legger ut på Facebook.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Krumsvik mener sponsing ikke svekker journalistikken.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Journalistutdanningen fyller 50 år både i teori og praksis.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Kulturnytt.
- Krumsvik, Arne H. (2015). - Papiravis? Hva er det?
- Krumsvik, Arne H. (2015). NRK og P4 vil bli DAB-vinnerne.
- Krumsvik, Arne H. (2015). Kan bli fellesmoms for mediene.
- Krumsvik, Arne H., Pedersen, Per Egil & Kvale, Knut (2015). Market Structure and Media Innovation Policies in Norway.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Nisjeaviser holder stand.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Innovasjon i lokale medier.
- Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (2014). Innovasjon i lokale medier. Avisa Nordland.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Stenger for nisjeaviser.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Deler stoff via egne profiler.
- Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (2014). Innovasjon også på papir. journalisten.no.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Om betaling på nettaviser.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Krumsvik forsvarer undersøkelse. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). – Journalister uten nett-kompetanse bør få sparken. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Krumsvik slakter Mediedagene. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Mener digitalsinker bør få sparken. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Mediedager uten faglig dybde. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Leserne betaler mest.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Hvor er medieforskerne når pasienten er døende? FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Nøgd Nationen-redaktør etter omlegging til digitalt abonnement.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Newspaper Ownership and Prioritization of Digital Competences.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Amedia satser på rubrikk.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Disse kan etterfølge Hildrum.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Netthoder vil sparke papirjournalister. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Senter for tverrfaglig medieforsking etablert. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2014). Netthodeundersøkelsen 2014.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Vil bli mer vanlig.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Slaktetid for lokalaviser.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Schibsteds rubrikksatsing i Brasil.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Forsker: – The winner takes it all.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Medieekspertene venter ytterligere nedbygging i bransjen.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Har fortsatt tro på redusert moms.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Nå melder VG seg på i kampen om å buzze nyhetsstrømmen din.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Lover hovedsete i Bergen.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Låste artikler gratis i Fevennen og BT.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Ny TV 2-sjef med bergenslink.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Utelukker ikke felles avisledelse.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Vil utvide momsordning.
- Krumsvik, Arne H. (2014). Forsker: Reindyrka publikumsfrieri.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Kan bli en nettkjempe. FULLTEKST
- Ihlebæk, Karoline Andrea, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2013). Hype, hope and hostility – the innovations of apps in the media industry. Case studies of NRK and Amedia.
- Krumsvik, Arne H. & Morlandstø, Lisbeth (2013). Innovation and value creation in local media.
- Krumsvik, Arne H. (2013). - Dagbladet trenger sterk eier. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne H. (2013). Klarer ikke utnytte nettet.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Omstilling i eit digitalt tidsskifte.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Nye veier til nyhetene.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Dette blir dine største utfordringer, Eriksen!
- Krumsvik, Arne H. (2013). Kan publikumsbetaling alene redde bransjen?
- Krumsvik, Arne H. (2013). Nettavisundersøkelsen 2013.
- Krumsvik, Arne H. (2013). - Nettbetaling ikke lenger drevet av frykt.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Ledere og netthoder uenige.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Netthodeundersøkelsen 2013.
- Krumsvik, Arne H. (2013). - Har lyttet til lobbykrefter.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Blandede reaksjoner på Dagbladet-salg.
- Skogerbø, Eli & Krumsvik, Arne H. (2013). Newspapers, Facebook and Twitter – intermedial agenda-setting in the Norwegian 2011 election.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Betalingslettvegg.
- Krumsvik, Arne H. (2013). - Pynt på kaken.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Fra i dag må du betale for Aftenposten.no.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Betaling for Aftenposten på nett.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Conditions for Media Innovations.
- Ihlebæk, Karoline Andrea, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2013). En kamp om makt og mening: Casestudie av Nordlys på iPad.
- Kalsnes, Bente, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2013). Social media as a political backchannel: Twitter use during televised election debates in Norway.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Trends in newspaper executives' attitudes towards digital media.
- Morlandstø, Lisbeth & Krumsvik, Arne H. (2013). Innovation in local media - a discussion.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Farvel til papir.
- Krumsvik, Arne H. (2013). Ikke gratis nettavis.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2012). Avisenes digitale forretningsmodeller. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Storsul, Tanja, Ihlebæk, Karoline Andrea & Krumsvik, Arne Håskjold (2012). App power.
- Krumsvik, Arne Håskjold, Skogerbø, Eli & Storsul, Tanja (2012). Size, ownership and innovation in newspapers.
- Westlund, Oscar & Krumsvik, Arne Håskjold (2012). On the Shaping of New Digital Media: A tale on Intra-Organizational Interplay in Old News Media.
- Ihlebæk, Karoline Andrea, Krumsvik, Arne H. & Storsul, Tanja (2012). Actor-network theory and the innovations of apps in the media industry.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Fremtidens journalister.
- Krumsvik, Arne H. (2012). - Den store taperen er forbrukeren.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Venter nye kutt.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Liten tro på Fevennen.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Flåthens dobbeltrolle beskrives som en katastrofe.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Mistet 230 000 lesere på ett år.
- Krumsvik, Arne H. (2012). - Snart vil alle ta betalt for innhold på nett.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Tror ikke på digital satsing.
- Krumsvik, Arne H. (2012). Medieforsker: Papiravisa er ikke død.
- Krumsvik, Arne H. (2012). - Den nye K-sjefen må kunne nye medier.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2011). Conceptualizing ‘substitutes’: How substitutes are challenging traditional business models in various media markets.
- Jon, Bjørtuft, Krumsvik, Arne Håskjold & Sundet, Vilde Schanke (2010). Forutsetinger for fortjeneste: En analyse av ulike delmarkeder i den norske mediebransjen.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2010). From Creator of Change to Supporter of the Traditional: The Changing Role of CNN.com.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2010). The Strategic Role of Online News.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2010). Professional Journalism, UGC, and Freedom of Expression.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Stavrum mener VG-sjefen tar feil. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). - Nettutgåvene er mindreverdige.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Murdoch vil ta betalt for nettaviser.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Nytt nettsted fra Se og Hør.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Savner nettsatsning. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Skylder på det digitale bakkenettet.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Murdoch vil ha bedre betalt. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Ulike veivalg.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Kokkvold slår tilbake mot nettkritikk.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Mediehus kutter 2,8 milliarder.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Tror ikke folk vil betale for nettaviser. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold & Ottosen, Rune (2009). Digitation and editoriial change in online media. Findings fro a Norwegian Research Project.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Vil fjerne lisensen. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). New Arenas for Expression and Consequences for Press Subsidies.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Journalistikk i krise?
- Krumsvik, Arne Håskjold (2009). Medietrender i internettøkonomien.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). - Mål nett som kringkasting. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Over tre millioner leste VG Nett forrige uke. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Spår omkamp om nettdebatt.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Journalister med nettskrekk.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Kulturnytt.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Hvem skal betale?
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Rekord på nett med OL.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Åner Nettby i Spania - eksporterer VG-suksess.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Lei av på by'n bilder på lokalavisenes nettsider.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Værkrig - mellom NRK og VG.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Mer betalt på nett.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). – Journalister har nettangst. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Finner ikke gratisavis-formelen.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Lever godt på kjøpte lesere. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Etterlyser debatt om leserkjøp. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). The Role of Journalists in a Digital Age.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). PFU-avgjørelse kan gi nettomkamp. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Dobbelt så store på to år.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Konkurrenter - men bare på papiret. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Utnytter ikke nettet godt nok.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). - Bruker nettet for dårlig. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Utslitte journalister lite nyskapende. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Frisk debatt om fersk bok. FULLTEKST
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Gammelt nytt. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Stoffutveksling: Industriell logikk som kan straffe seg. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Krumsvik om etikk og kvalitet.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). - Nettet gjør journalistikken smalere.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). I valsetakt mellom død og intimbarbering.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Frisk vekst for helsestoff på nett. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Nettaviser er som junk-food. Dagens Medier. ISSN 1503-2841. (3)
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Ambivalence Towards Online Communities in Mainstream News Media.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). The Role of Online Publishing in Media Product Portfolios - Case Studies of CNN and NRK.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Nettjournalistikken - elska og hata.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Nettet - journalistikkens sikre død?
- Ottosen, Rune & Krumsvik, Arne Håskjold (2008). Den digitale journalistikkens status.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Treffer nett i blinken. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Fanget i nettet.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Tett mellom papir og nett.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). - Journalister driver frem Facebook. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Etterlyser seriøs nettjournalistikk.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Kjøper lesere for millioner. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Journalistikken på nettet dårligere enn i papiravisene.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Kulturnytt.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Kurer 83.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Facebook tredje størst i Norge.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Størrelsen kan telle.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Slik blir 2008.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nyhetspuls 17.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nett-nyheter slår TV-nyheter. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nettrekorder i den danske valgkampen.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Hele redaksjonen i samme båt.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Satser på ny nyhetstjeneste. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Schibsted må knekke Google-koden.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nettavisene langt fra målet.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Danske netaviser under lup.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Vi leser mer på nettet enn i papiravisene. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Seerne flykter fra Dagsrevyen. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Hvor meget vil du betale for en avis på internettet? FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nettaviser fortsatt langt fra målet. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Dette leste du i 2006. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Online News in China and Norway.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Hvorfor utgi nettavis? (Nettavisundersøkelsen 2005-2007).
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Målsætning og resultater i netavisen.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Lokalaviser som ikke helt vet hva de vil med nettutgaven.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nettutgavens strategiske rolle i NRK.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Trender for strategi og struktur i nettaktiviteter hos tradisjonelle medieaktører.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Nettavisene og publikum.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Lokalavis og satsing på nett.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Levende bilder på nett.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2007). Online Strategies in Traditional Media.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Vi drukner i nyheter. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Økonominytt.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Satsar på kjendisar.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Tabloidene snart størst på nett.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Nettet slår tilbake papir. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Trippel femmer til Se og Hør. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). En utfordring.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). - Orkla Media går til utlendinger. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). - Drømmesituasjonen for gründere. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Kamp om posisjoner.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Opplysningen 99,3 (Samfunnsmagasin).
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). - Mer proff og mindre farlig. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Frykter grafisk slakt. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Kritisk blikk på nordjysk medieharmoni.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Når avisene går i nettet. [tilt]. ISSN 1502-2471. Desember(3-4)
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Kampen om nettet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Frå gisp til gjesp. Unge Lesere. FULLTEKST
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Den problematiske nettjournalistikken. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 43-43.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Kommersiell nyhetsproduksjon for et globalt marked.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Publikums syn på nett- og papiraviser.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2006). Fremtiden begynte i går, og hva begynner i dag?
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Tomt for trylleformular.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Vil ha flere neonlys i Oslo.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). - En revolusjon.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Betaling et feilspor.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Bloggosfæren invaderes.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). - Snart betaling for nettaviser.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). � Nettlesning må koste penger.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Medielederne ser ikke nettet som en trussel.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Google ser deg.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Hva skjer i Akersgata? Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). VGs syv nøtter. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Eksklusiv umulighet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Ferdig med eksperimentene. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Krumsvik, Arne Håskjold (2005). Presse-nei til nettdebatt. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Krumsvik, Arne Håskjold, Ottosen, Rune & Steensen, Steen (2005). Et historisk perspektiv på nettavispublisering og dens konsekvenser for endring av journalistrollen og redaksjonelle prosesser i en digital medieutvikling.
- 2018 - nåRektor og professor i medier og kommunikasjonHøyskolen Kristiania
- 2017 - 2018Instituttleder, Institutt for medier og kommunikasjonUniversitetet i Oslo
- 2014 - 2017Professor i journalistikkOsloMet
- 2005 - 2009Ph.D, medievitenskapUniversitetet i Oslo
- 1992 - 1995Master of Management, Finans og EuropastudierBI
- 1985 - 1990Cand.mag, media og journalistikkHøgskulen i Volda