Blindheim, Trond, Skjelbred, Trond Albert & Vollvik, Idar (2009). Idar Vollvik om PR : det kunne ikke skjedd i virkeligheten. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202276904.
Blindheim, Trond (2007). Forbrukerkultur og hedonisme. I Schjelderup, Gerhard Emil & Knudsen, Morten William (red.) Forbrukersosiologi. Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202267988. p 251-282.
Dissemination
Karp, Tom & Blindheim, Trond (2025). Ledere i akademia kan med fordel «lede mindre».
Karp, Tom & Blindheim, Trond (2024). «Lederismen» har skapt en tro på at ledere er viktigere enn de er.
Aas, Espen, Riise, Anja Bakken, Blindheim, Trond & Schjøll, Alexander (2022). Black Week debatt.
Blindheim, Trond (2011). Problemet Northug. p 48-48.
Blindheim, Trond (2011). Jingle bells, eller musikk fra helvete. I Lorentzen, Morten (red.) Sangen om Norge : norsk populærmusikk gjennom 75 år. Bodoni forlag. ISBN 9788271286293. p 187-193.
Blindheim, Trond (2011). Er Hurtigruten god tv? p 36-36.
Hansen, Håvard & Blindheim, Trond (2011). Bønder uten nåde. p 32-32.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2005). Hva krangler de om ? p 63-63.
Blindheim, Trond (2005). Magasin, magasin, magasin. p 29-29.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2005). TINE som forfallsymbol. p 43-53.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2004). Forbruk er politikk. Vreng. Adbuster Magasin. ISSN 1504-0526. (01) p 52-55.
Jensen, Thor Øivind, Nyeng, Frode, Blindheim, Trond & Tangen, Karl Fredrik (2004). FORBRUK. Lyst, makt, iscenesettelse eller mening ? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202234188.
Blindheim, Trond (2004). Løp og kjøp!
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2004). Forbruk er politikk. Om forbrukerboikott som politisk virkemiddel. Vreng. Adbuster Magasin. ISSN 1504-0526. 1(1) p 53-55.
Blindheim, Trond (2003). Hvorfor kjøper vi? : om forbruk og reklame. Abstrakt forlag. ISBN 9788279351030.
Blindheim, Trond (2002). Reklame for krig. p 31-31.
Blindheim, Trond (2002). Krigen og terrorens retorikk.
Blindheim, Trond (2002). Kunde uten nåde. p 35-35.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2001). Den nye merkevarekrigen.