Cecilie Staude
-
- Assistant Professor
- Department of Marketing
- School of Communication, Leadership and Marketing
Background
Cecilie Staude is a lecturer at the Department of Marketing with extensive expertise in strategic communication and sustainability. She has extensive experience in bridging theory and practice and is particularly focused on how sustainability can be integrated into branding and communication strategies to create competitive advantages.
Employee details
Scientific Publications
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p 22-29. FULLTEKST
- Staude, Cecilie (2011). 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. (4)
Dissemination
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #1 - Hva er digital forretningsforståelse.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #7 - Social CRM.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #6 - Forretningssystemer.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #2 - Gevinster av digitalisering.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #3 - Den fjerde industrielle revolusjon.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningforståelse Fagpodden #8 - Digital markedsføring.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #5 - Applikasjonsarkitektur og databaser.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #4 - Oppsummering fra samlingene på Campus.
- Staude, Cecilie (2016). Misliker reklame på Facebook.
- Staude, Cecilie (2016). To digitale reklamefeller.
- Staude, Cecilie & Selnes, Fred Erling (2016). Hvordan lykkes med reklame på facebook. kampanje.com.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2016). Digital reklame: Mye penger ut av vinduet.
- Staude, Cecilie (2016). Digital reklame - mye penger ut av vinduet.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Buziness Review - analyseserie av politikere i sosiale medier - MDG - stort parti i sosiale medier. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Nrk nyhetsettermiddag, Kulturnytt om Alkoholreklame på Internett.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Slagvold Veum, Skaff deg twitterkonto. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). NRK kulturnytt om Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten - For bekymret for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Østlandssendingen Paneldeltager i Fredagspanelet 1 gang i mnd - totalt 6 ganger i 2015.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier, SV og Lysbakken gir verdifull dialog. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). dagbladet - Slik er nye instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Trine Skei Grande er Twitterdronningen på Stortinget. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om reklame på Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - Kundene kuppet Freias kampanje.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - skal lokke unge velgere med Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten- Ikke bare legg skylda på sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Kunnskapsfrokost Lederens verktøykasse.
- Staude, Cecilie (2015). NYhetsinnslag TV2 nyhetene om netthets og sjikane i sosiale medier, sammen med Knut Olav Åmås..
- Staude, Cecilie (2015). Kapre Diem tar oppgjør med "nettttroll".
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt - mobiliserer på Facebook.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Arbeiderpartiet imponerer på facebook. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Siv Jensen skaper mest engasjement på Facebook. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Sak i Journalisten om "bør vi være varsomme med unge bloggere" , sammen med Berit Skog, NTNU.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv om maktdeling.
- Staude, Cecilie (2015). Snapcash kan gi mer barneporno.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel Dagbladet - ny facebookknapp skaper debatt.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om veldedighet i sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Biziness review - analyseserie av politikere/partier i sosiale medier - Høyre lykkes i å være personlig. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - Norske bloggere tjener 80.000 på ett blogginnlegg.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv - vi er alle markedsførere.
- Staude, Cecilie (2015). Nyhetsinnslag VGTV om Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten: Er barna klare for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Intervju TV2 Nyhetskanalen om valg 15 og politikeres bruk av sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og politikere i sosiale medier; KrF dårlig på dialog i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Nyhetsmorgen om foreldrekunnskap om sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Partiet rødt skaper lite engasjement. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - nå er trykkefriheten for alle.
- Staude, Cecilie (2015). Kjære Åge Aleksandersen, jeg er fan. Men nå er jeg skikkelig skuffa.
- Staude, Cecilie (2014). Nrk nyhetsettermiddag - Kulturnytt. OM pelsdyrsalg og penger på annonser.
- Staude, Cecilie (2014). NRK TV Forbrukerinspektørene: Sveajakker selges med ekte pelskant i Norge ....
- Staude, Cecilie (2014). 7 tips for å lykkes på Instagram. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Spår mer sosial kommunikasjon. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Sosial Kommunikasjon. Kommuneforlaget AS. ISBN 9788244621267.
- Staude, Cecilie (2013). Partiledere trapper opp i sosiale medier. BI Buziness revies.
- Staude, Cecilie (2012). Et tastetrykk fra nye medarbeidere. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2012). Medalje-jakt i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial Demokratisering. p 5-5.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial medieangst. p 71-71.
- Staude, Cecilie (2011). Magma - 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788.
- Staude, Cecilie (2010). NSB-sjefen ikke i rute. p 3-3.
- Staude, Cecilie (2010). Digitalt selvmord. p 55-55.
- Staude, Cecilie (2010). Et personlig varemerke. p 46-46.
- Staude, Cecilie (2010). Bloggerne setter dagsorden!
- Staude, Cecilie (2010). Medaljens baksider i idrettstiåret. p 5-5.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p 22-29.