Cecilie Staude
-
- Assistant Professor
- Department of Marketing
- School of Communication, Leadership and Marketing
Background
Cecilie Staude is a lecturer at the Department of Marketing with extensive expertise in strategic communication and sustainability. She has extensive experience in bridging theory and practice and is particularly focused on how sustainability can be integrated into branding and communication strategies to create competitive advantages.
Employee details
Scientific Publications
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p 22-29. FULLTEKST
- Staude, Cecilie (2011). 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. (4)
Dissemination
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #1 - Hva er digital forretningsforståelse.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #2 - Gevinster av digitalisering.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #3 - Den fjerde industrielle revolusjon.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #7 - Social CRM.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #6 - Forretningssystemer.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #4 - Oppsummering fra samlingene på Campus.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningforståelse Fagpodden #8 - Digital markedsføring.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #5 - Applikasjonsarkitektur og databaser.
- Staude, Cecilie (2016). Misliker reklame på Facebook.
- Staude, Cecilie (2016). To digitale reklamefeller.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2016). Digital reklame: Mye penger ut av vinduet.
- Staude, Cecilie & Selnes, Fred Erling (2016). Hvordan lykkes med reklame på facebook. kampanje.com.
- Staude, Cecilie (2016). Digital reklame - mye penger ut av vinduet.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Buziness Review - analyseserie av politikere i sosiale medier - MDG - stort parti i sosiale medier. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Biziness review - analyseserie av politikere/partier i sosiale medier - Høyre lykkes i å være personlig. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Nrk nyhetsettermiddag, Kulturnytt om Alkoholreklame på Internett.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - Norske bloggere tjener 80.000 på ett blogginnlegg.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv - vi er alle markedsførere.
- Staude, Cecilie (2015). Nyhetsinnslag VGTV om Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten- Ikke bare legg skylda på sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Arbeiderpartiet imponerer på facebook. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten - For bekymret for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Siv Jensen skaper mest engasjement på Facebook. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten: Er barna klare for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Intervju TV2 Nyhetskanalen om valg 15 og politikeres bruk av sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Østlandssendingen Paneldeltager i Fredagspanelet 1 gang i mnd - totalt 6 ganger i 2015.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Slagvold Veum, Skaff deg twitterkonto. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier, SV og Lysbakken gir verdifull dialog. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). dagbladet - Slik er nye instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Trine Skei Grande er Twitterdronningen på Stortinget. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Kunnskapsfrokost Lederens verktøykasse.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og politikere i sosiale medier; KrF dårlig på dialog i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Nyhetsmorgen om foreldrekunnskap om sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK kulturnytt om Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Partiet rødt skaper lite engasjement. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Sak i Journalisten om "bør vi være varsomme med unge bloggere" , sammen med Berit Skog, NTNU.
- Staude, Cecilie (2015). NYhetsinnslag TV2 nyhetene om netthets og sjikane i sosiale medier, sammen med Knut Olav Åmås..
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - nå er trykkefriheten for alle.
- Staude, Cecilie (2015). Kjære Åge Aleksandersen, jeg er fan. Men nå er jeg skikkelig skuffa.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om reklame på Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv om maktdeling.
- Staude, Cecilie (2015). Snapcash kan gi mer barneporno.
- Staude, Cecilie (2015). Kapre Diem tar oppgjør med "nettttroll".
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - Kundene kuppet Freias kampanje.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - skal lokke unge velgere med Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel Dagbladet - ny facebookknapp skaper debatt.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om veldedighet i sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt - mobiliserer på Facebook.
- Staude, Cecilie (2014). Nrk nyhetsettermiddag - Kulturnytt. OM pelsdyrsalg og penger på annonser.
- Staude, Cecilie (2014). NRK TV Forbrukerinspektørene: Sveajakker selges med ekte pelskant i Norge ....
- Staude, Cecilie (2014). 7 tips for å lykkes på Instagram. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Spår mer sosial kommunikasjon. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Partiledere trapper opp i sosiale medier. BI Buziness revies.
- Staude, Cecilie (2013). Sosial Kommunikasjon. Kommuneforlaget AS. ISBN 9788244621267.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial Demokratisering. p 5-5.
- Staude, Cecilie (2012). Et tastetrykk fra nye medarbeidere. BI Business Review.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial medieangst. p 71-71.
- Staude, Cecilie (2012). Medalje-jakt i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2011). Magma - 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788.
- Staude, Cecilie (2010). Bloggerne setter dagsorden!
- Staude, Cecilie (2010). Medaljens baksider i idrettstiåret. p 5-5.
- Staude, Cecilie (2010). NSB-sjefen ikke i rute. p 3-3.
- Staude, Cecilie (2010). Digitalt selvmord. p 55-55.
- Staude, Cecilie (2010). Et personlig varemerke. p 46-46.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p 22-29.