Master - Nettstudium
Master of Science in Marketing
MSc in Marketing gir deg en bred innsikt i markedsføringsbegrepet og du vil lære om grunnleggende markedsføringsprinsipper.
I samarbeid med Heriot-Watt University kan Høyskolen Kristiania Nettstudier tilby Master of Science (MSc) in Marketing i Norge.
Dette intellektuelt utfordrende studiet vil gjøre deg kompetent for å være morgendagens markedsføringsleder. Det vil sette deg i stand til å løse reelle problemer og ta velinformerte beslutninger som kan forvandle markedsføringen i organisasjonen. Studieprogrammet er lagt opp med en fleksibel gjennomføring, og består av 5 kjerneemner + 4 valgemner.
Hva lærer du?
Svært ofte er det psykologiske variabler involvert i markedsføringen, og problemstillingene du vil stå overfor når du jobber med dette har ikke nøyaktige kvantitative egenskaper som ofte kjennetegner mange av utfordringene som er knyttet til for eksempel regnskap og finans. Beslutningene som skal fattes, må ofte fattes under dynamiske og turbulente markedsforhold, og dette skaper både utfordringer og muligheter for selskaper. Med MSc in Marketing lærer du om dette, og forbereder deg på å bli morgendagens markedsføringsleder.
Videre vil du lære om hvordan du utvikler markedsføringsstrategier som utnytter bedriftens situasjon og markedsforholdene på en best mulig måte. Du vil også få verdifull kunnskap om hvordan du på grunnlag av kritisk analyse og evaluering kan ta de rette beslutningene.
I svært konkurransepregede markeder kan markedsføringsbeslutningene dine avgjøre om et produkt eller en tjeneste lykkes eller ikke.
Det er derfor avgjørende at du innehar kompetanse som gjør deg trygg på å ta beslutninger som baserer seg på kritisk analyse og evaluering.
Jobbmuligheter
Studieprogrammet passer både til individer med utdanning innenfor andre fagretninger enn økonomi og administrasjon samt individer som har noe økonomisk-administrativ arbeidserfaring og som nå ønsker å arbeide innenfor markedsføring eller øke nøkkelkompetanse og beslutningsevne innenfor fagdisiplinen.
OBS! Før du kan melde deg opp til emner som inngår i mastergraden, må du søke og få opptak til studiet. Du søker om opptak her.
NB! Dette studiet er ikke støttet av Lånekassen.
Master of Science in Marketing består av fem obligatoriske kjerneemner og fire valgemner. Ønsker du å kun ta deler av programmet, vil tre kjerneemner gi et ”Postgraduate Certificate” og seks emner (5 kjerneemner + 1 valgemne) gi et ”Postgraduate Diploma”. En kan også ta enkeltemner om ønskelig. Se oversikt for de ulike alternativene under:
- Master of Science in Marketing: 5 kjerneemner + 4 valgemner
- Postgraduate Diploma: 5 kjerneemner + 1 valgemne
- Postgraduate Certificate: 3 kjerneemner
Kjernefag
Emnene står oppført i anbefalt rekkefølge. Det inngår samlinger i emner markert med (S). Klikk her for å se når det gjennomføres samlinger.
OBS! Før du kan melde deg opp til emner som inngår i mastergraden, må du søke og få opptak til studiet. Du søker om opptak her.
Studieplanlegger
For deg som ønsker å gjennomføre studiet i eget tempo og/eller har en tilpasset studieplan.
Kjernefag
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 20 450
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
Valgfag
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550
- 20 SCOTCATkr 14 550