Master - Nettstudium

Master of Science in Marketing

MSc in Marketing gir deg en bred innsikt i markedsføringsbegrepet og du vil lære om grunnleggende markedsføringsprinsipper.

Studiested
Nett
Oppstart
Hver dag, hele året
Mulig grad
Master
Gjennomføring
Heltid / deltid
Språk
Engelsk
Opptakskrav
Ja, se opptaksinformasjon
Pris
Se pris per emne
Med forbehold om endringer
Få 15% rabatt på alle nettstudier Bruk kode SOMMER20 når du bestiller. Les om vilkårene her

I samarbeid med Heriot-Watt University kan Høyskolen Kristiania Nettstudier tilby Master of Science (MSc) in Marketing i Norge.

Dette intellektuelt utfordrende studiet vil gjøre deg kompetent for å være morgendagens markedsføringsleder. Det vil sette deg i stand til å løse reelle problemer og ta velinformerte beslutninger som kan forvandle markedsføringen i organisasjonen. Studieprogrammet er lagt opp med en fleksibel gjennomføring, og består av 5 kjerneemner + 4 valgemner.

Hva lærer du?

Svært ofte er det psykologiske variabler involvert i markedsføringen, og problemstillingene du vil stå overfor når du jobber med dette har ikke nøyaktige kvantitative egenskaper som ofte kjennetegner mange av utfordringene som er knyttet til for eksempel regnskap og finans. Beslutningene som skal fattes, må ofte fattes under dynamiske og turbulente markedsforhold, og dette skaper både utfordringer og muligheter for selskaper. Med MSc in Marketing lærer du om dette, og forbereder deg på å bli morgendagens markedsføringsleder.

Videre vil du lære om hvordan du utvikler markedsføringsstrategier som utnytter bedriftens situasjon og markedsforholdene på en best mulig måte. Du vil også få verdifull kunnskap om hvordan du på grunnlag av kritisk analyse og evaluering kan ta de rette beslutningene.

I svært konkurransepregede markeder kan markedsføringsbeslutningene dine avgjøre om et produkt eller en tjeneste lykkes eller ikke.

Det er derfor avgjørende at du innehar kompetanse som gjør deg trygg på å ta beslutninger som baserer seg på kritisk analyse og evaluering. 

Jobbmuligheter

Studieprogrammet passer både til individer med utdanning innenfor andre fagretninger enn økonomi og administrasjon samt individer som har noe økonomisk-administrativ arbeidserfaring og som nå ønsker å arbeide innenfor markedsføring eller øke nøkkelkompetanse og beslutningsevne innenfor fagdisiplinen. 

OBS! Før du kan melde deg opp til emner som inngår i mastergraden, må du søke og få opptak til studiet. Du søker om opptak her.

NB! Dette studiet er ikke støttet av Lånekassen.

Lurer du på noe mer? Vi har samlet all praktisk informasjon om studier ved Edinuburgh Business School her.

Studieoppsett

5 kjerneemner 

+ 4 valgemner

Heltid

3 emner per semester

Totalt 3 semestere over 1,5 år

Deltid

2 emner per semester og 3 siste semester

Totalt 4 semestere over 2 år 

Enkeltemne

Fri progresjon

Master of Science in Marketing består av fem obligatoriske kjerneemner og fire valgemner. Ønsker du å kun ta deler av programmet, vil tre kjerneemner gi et ”Postgraduate Certificate” og seks emner (5 kjerneemner + 1 valgemne) gi et ”Postgraduate Diploma”. En kan også ta enkeltemner om ønskelig. Se oversikt for de ulike alternativene under:

  • Master of Science in Marketing: 5  kjerneemner + 4 valgemner
  • Postgraduate Diploma: 5 kjerneemner + 1 valgemne
  • Postgraduate Certificate: 3 kjerneemner

Kjernefag

Emnene står oppført i anbefalt rekkefølge. Det inngår samlinger i emner markert med (S). Klikk her for å se når det gjennomføres samlinger.

Vi anbefaler at du kun melder seg opp til emner du ønsker å ta semester for semester.

OBS! Før du kan melde deg opp til emner som inngår i mastergraden, må du søke og få opptak til studiet. Du søker om opptak her.

Studieplanlegger

For deg som ønsker å gjennomføre studiet i eget tempo og/eller har en tilpasset studieplan.

Kjernefag

Valgfag

Du har valgt

Totalt 0 kr 0