Studenter i bibliotek.
Studielengde:1 år

Markeds­føring

Ønsker du oppdatert kunnskap om mulighetene digital markedsføring kan gi? Behovet hos store og små virksomheter for slik kompetanse er økende. Et årsstudium i markedsføring er derfor en smart investering for din karriere.
OpptakÅpent
Studenter i bibliotek.

Nøkkelinformasjon

  • Årsstudium
  • Høst 2024
  • Heltid
  • 60 studiepoeng
  • Bergen og Oslo
  • 1 år
  • Norsk

Hva lærer du?

Markedsføring handler om å jobbe strategisk med å skape verdi, både for bedrifter og kunder. Dette årsstudiet gir deg en innføring i digitale markedsføringsverktøy som vil hjelpe deg å lykkes med dette.

Du lærer om hvordan

  • analysere ulike markeder
  • bruke innsikt fra analyse til å utvikle nye tilbud og skape gode kundeopplevelser
  • bruke markedsføring for nå frem til dine målgrupper på en bedre måte og styrke merkevaren
  • digitalisering påvirker både organisasjonen og markedsføringen

 

Studiemodell

Studiemodellen er et utdrag av programbeskrivelsen. Den gir deg en oversikt over obligatoriske emner og hvilke muligheter du har for praksis, utveksling og spesialisering. Årsstudiumet går over ett studieår, som er delt opp i to semestre. Vi tar forbehold om endringer.
Totalt 60 studiepoeng
60 studiepoeng
1. semester
2. semester

Hva kan du bli?

Markedsføringsstudenter i forelesning på Høyskolen Kristiania

Bedrifter tørster etter ny kunnskap og kompetanse innen markedsføring.

Møt fagmiljøet

  • Slik er studiehverdagen

    Undervisningen er basert på praktiske oppgaver. Vi kjører en undervisningsform med både studiepresentasjoner og en utstrakt bruk av casestudier for å virkeliggjøre de ulike emnene. Gjennom caseoppgaver og interaktive forelesninger vil du forstå hvilken rolle markedsføring har for bedrifter, organisasjoner og samfunnet generelt.

    Du vil lære å tenke systematisk og forstå hvordan forskjellige deler av organisasjonen sammen bidrar til å skape verdi. Du får også innsikt i hvordan markedsføring påvirker og påvirkes av samfunnet, og hvordan utviklingen i digitale kanaler og verktøy gir nye muligheter og utfordringer. I tillegg til tradisjonelle undervisningsformer, som forelesninger og gruppearbeid, legges det vekt på studieformer som krever aktiv innsats gjennom engasjement og innlevelse fra studentenes side, for eksempel:

    • Faglige diskusjoner
    • Caseoppgaver
    • Prosjektoppgaver
    • Bedriftspresentasjoner
Jeg har en ph.d. i markedsføring, men har også jobbet med markedsføring for bedrifter og organisasjoner. Jeg bruker caseoppgaver fra bransjen aktivt i undervisningen.

Slik er søknadsprosessen

Her finner du viktig informasjon om søknadsprosessen og hvordan du best kan forberede deg til studiestart. 
  • Viktige frister

    Søknadsfristen er 15. april. Dokumentasjonsfrist for vitnemål og attester er 1. juli.
  • Behandlingstid

    For studier med rullerende opptak mottar du et betinget studietilbud i løpet av 1-3 dager etter søknad, dersom det er ledige plasser på programmet du har søkt. 
  • Slik søker du

    På Min Side for søkere, aksepterer du tilbudet og laster opp nødvendig dokumentasjon på dine kvalifikasjoner.
  • Semesterregistring

    Du må registrere deg for semesteret i StudentWeb. Dette er et krav for å få utbetaling fra Lånekassen.
  • SiO (Oslo) og Sammen (Bergen)

    SiO og Sammen tilbyr boliger, helsetjenester, barnehage, treningssenter og mye mer til sine medlemmer.
  • Lånekassen

    Alle våre studier er offentlig godkjent og gir rett til å søke lån og stipend fra Lånekassen.
  • Støtte og tilrettelegging

    Som student kan du få rådgivning, tilrettelegging og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Vi har taushetsplikt.
  • Mitt Kristiania

    Her finner du timeplan, pensum, tjenester og alle andre verktøy du trenger som student.
  • Studentbevis

    Studentbevis er ditt adgangskort til campus, betalingskort på printere og lånekort på vårt bibliotek. Dette får du i våre resepsjoner (unntatt i Brenneriveien).

Hva lurer du på?

Våre studentambassadører svarer deg gjerne – på chat, telefon, e-post eller video.
En ung person med oppsatt blondt hår, iført en rød langermet topp og en halskjede, smiler og poserer med hendene på hoftene på en bygate, med uskarpt bylandskap i bakgrunnen.

Ofte stilte spørsmål

Les mer om våre studenter