For å bli student på Tekstpakka trenger du ikke all verden av utstyr, men en laptop er veldig kjekt. Da er du mobil og fleksibel, og kan jobbe hvor som helst. Videre er notatbøker, blyanter og en tusjpenn viktige verktøy som Kim og Elling anbefaler alle å utruste seg med. Men det viktigste verktøyet ditt er øynene, hendene og hodet. Tar du vare på disse og utvikler dem, er mye gjort. ;-) Vi anbefaler at du begynner med emnet Kreativ skriving og fortsetter med Tekstforfatting.

Kreativ skriving

De av oss som jobber med markedsføring, har allerede stiftet bekjentskap med innholdsmarkedsføring, der det lages historier rundt produkter og tjenester, for å skape interesse hos forbrukerne. Og, hvem vet, kanskje du går med tanker om å skrive en bok, en novelle, eller kanskje noen dikt? I Kreativ skriving lærer vi om sjangere, historiefortelling og dramaturgi samt hvordan du finner de gode ideene og ikke minst håndtering om skrivesperren dukker opp.

Tekstforfatting

Gjennom kurset belyser vi rollen og historien til tekstforfatteren, og arbeider med konkrete oppgaver. Kursets perspektiv er tekstforfatterens rolle i (kreativ) markedskommunikasjon, og spesielt i sin klassiske rolle i et reklamebyrå. Vi skal blant annet se på kreative teknikker, kommunikasjonsstrategi og konkrete verktøy for å skape interessante og overbevisende tekster.