Lovverk og frister
Lov
Forskrift
- Forskrift Høyskolen Kristiania
- Kontraktsbestemmelser høyskole
- Terms and conditions
- Regulations related to admission, studies, degrees and examinations at Kristiania University College
Retningslinjer
- Retningslinjer til kapittel 2 Opptak
- Retningslinjer til kapittel 3 Studier
- Retningslinjer til kapittel 4 Eksamen
- Retningslinjer til kapittel 5 Grader og vitnemål
- Retningslinjer for obligatorisk deltagelse og praksis
- Guidelines to chapter 2 Admission
- Guidelines to chapter 3 Studies
- Guidelines to chapter 4 Examinations
- Guidelines to chapter 5 Degrees and Certificates
- Disiplinærsaker rutiner
- IPR Retningslinjer studenter Høyskolen Kristiania
- Ruspolicy
Lov
Forskrift
Retningslinjer
- Retningslinjer for generelle bestemmelser ved Fagskolen Kristiania
- Retningslinjer for kapittel 2 – Opptak Fagskolestudier
- Retningslinjer for kapittel 3 – Godskriving og fritak Fagskolestudier
- Retningslinjer for kapittel 4 – Eksamen Fagskolestudier
- Retningslinjer for kapittel 5 – klagebehandling Fagskolestudier
- Disiplinærsaker rutiner
- IPR Retningslinjer studenter Fagskolen Kristiania
- Ruspolicy
Semesterregistrering
Semesterregistrering i Studentweb er en rutine alle studenter ved Høyskolen Kristiania må gjennomføre hvert semester. Fristen for å semesterregistrere/godkjenne utdanningsplanen er:
- For høstsemester: 15. september
- For vårsemester: 15. februar
Oppmelding til eksamen for nettstudier
- Høyskolekurs: 1. april og 1. november
- Videregående skole: 1. februar og 15. september
- Masterstudier: Major diets: 1. september og 1. mars / Minor diets: 1. februar og 20. juli
Trekkfrist er samme som oppmeldingsfrist.
Fritak for fag
Fristen for å søk om fritak for fag er:
- For høstsemester: 15. august – 15. september
- For vårsemester: 1. januar – 15. februar
Du må søke fritak via Studentweb – les hvordan du søker om fritak her
Oppsigelse av studieplass
- For alle som skal begynne på Høyskolen Kristiania som ny student, er oppsigelsesfristen 1. september. Dersom oppsigelsen er sendt etter 1. september, betales inneværende semesters avgift fullt ut.
- Er du allerede en student i løp på et av våre studier må studieplassen sies opp innen henholdsvis 15. januar (for vårsemesteret) og 1. september (for høstsemesteret). Ved for sen oppsigelse betales kommende semesters avgift fullt ut.
- Ved avbrudd fra studiene må du selv melde fra til Lånekassen.
- Vi viser ellers til kontraktsbestemmelsene du aksepterte da du signerte kontrakt med Høyskolen Kristiania.
Alle oppsigelser gjøres i henhold til kontrakten. Oppsigelse må sendes til student@kristiania.no
Søknad om tilrettelagt eksamen er
- innen 15. september for høstens eksamener
- innen 15. februar for vårens eksamener
- ved akutt behov må søknad sendes omgående etter at behov for særordning oppstår og dokumentasjon foreligger
På-/avmelding til utsatt- og kontinuasjonseksamen
- Innen 1. februar (for høstemner)
- Innen 10. juli (for våremner)
- Innen 1. oktober for bachelor – og masteroppgaven
Skjema for innlevering av sykemelding
- Frist for levering av sykemelding til skolen er innen 5 dager etter eksamen eller innleveringsdato. Legeattest eller annen dokumentasjon er obligatorisk.
- Blir du syk i tidsrommet mellom utlevering og innlevering av hjemmeeksamen, må du sende inn legeerklæring og «Skjema for utsatt frist på innlevering av hjemmeeksamen» før innleveringsfristen. Legeattesten må inneholde informasjon om antall dager du har vært syk.
Les mer om sykefravær her.
Krav om karakterbegrunnelse
Innen 1 uke etter offentliggjørelse av karakter.
Krav om klagesensur
Innen 3 uker etter offentliggjørelse av karakterer eller tre uker etter karakterbegrunnelse.