Jan K. Baumann

    • Høyskolelektor
  • Institutt for markedsføring
  • School of Communication, Leadership and Marketing

Bakgrunn

Jan K. Baumann er høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania – Institutt for Markedsføring. Han har en master i markedsføringsledelse og underviser innen salgs- og markedsføringsledelse, key account management, salgspsykologi, salgsteknikk, serviceledelse, forhandlinger og påvirkning.

Han har publisert artikler om servicekvalitet i eiendomsmeglerbransjen og salg i samsvar med bærekraft. I 2014 mottok han NEF-Help stipendet til forskning på drivere til tilfredshet og lojalitet i den norske eiendomsmeglerbransjen. Baumann jobber i dag med forskning innen alumni lojalitet, drivere til studentvelferd, prinsipper for utførsel av salg og markedsføring i samsvar med bærekraftskriterier, systematisk bruk av psykologiske påvirkningsprinsipper og konseptuell modell for integrert markedsføring og salg.

Baumann har også allsidig næringslivserfaring innen salgs- og markedsføringsledelse og kompetanseutvikling.

Ansatte detaljer