Go to main content
Publisert 24. september 2019

Kledd i sin flotteste finstas, returnerte masterkandidatene fra Master i ledelse, Master i markedsføringsledelse og masterprogrammene i teknologi tilbake til Høyskolen Kristiania til en hyggelig gjenforening der det også skulle drysses heder og ære på enkelte. Gjennom kvelden ble det delt ut en rekke priser, for Årets beste masteroppgave, Årets kandidat, Årets foreleser og Årets medstudent. Og her er vinnerne:

Årets beste masteroppgaver

Anette Trosten Andersen mottok prisen for Årets masteroppgave, skrevet sammen med Ingunn Eidsvåg.

Master i markedsføringsledelse:

For oppgaven «Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes», av Anette Trosten Andersen og Ingunn Eidsvåg.

Master i ledelse:

Kine Smith Larsen og Ola Martin Jensen Larsen skrev den beste masteroppgaven på Master i ledelse.

For oppgaven «Hvorfor varslet du ikke?» av Kine Smith Larsen og Ola Martin Jensen Larsen.

Master i teknologi:

For oppgaven “Smart Care at home: A study on elderly healthcare monitoring” av Sean Michael Peters Tønnesen og Christian Fredrik Broch.

Årets kandidat og Rektors liste

Den studenten med best karaktersnitt mottar en klokke fra Baume Mercier til en verdi av 20.000 kroner. Kine Smith Larsen på Master i ledelse tok hjem den gjeve prisen.

Kine Smith Larsen ble Årets kandidat.


De tre kandidatene med høyest karaktersnitt, og som dermed havnet på Rektors liste var Henriette Veiby fra Master of Management and Innovation og Maiken Kolle Riskild fra Master i markedsføringsledelse, i tillegg til Kine Smith Larsen.

Henriette Veiby, Maiken Kolle Riskild og Kine Smith Larsen havnet på Rektors liste.

Årets foreleser

Studentene stemte fram den foreleseren de mener har vært aller best gjennom studietiden. Vinnerne er:

Årets medstudenter

Prisen for Årets medstudent går til den studenten som har utmerket seg med sin innsats for studentene og studie- og læringsmiljøet. Studenten er et forbilde for andre studenter både faglig, sosialt og opp mot høyskolens verdier. Prisene ble delt ut per institutt.

  • Institutt for teknologi: Tony Hai Nguyen
  • Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon: Trond-Gøran Mossefin Jensen
  • Institutt for ledelse og organisasjon: Marte Jordheim
Master i teknologi kull 2019


Master i markedsføringsledelse kull 2019




Takk for to flotte år! Vi ønsker dere all hell og lykke videre – på gjensyn!